Perearsti nõuandetelefon 1220 teenindas 2020. aastal 324 235 kõnet, mis on 38% rohkem kui aasta varem ning nõuandetelefoni kõikide töötamise aastate rekord. Uue aasta algus ei ole samuti kõnede langust näidanud.
Alates 02.12.2020 kui perearsti nõuandetelefoni meedik otsustab testimise vajalikkuse, suunatakse teid koroonatesti saatekirja vormistamisele, kus teile koostatakse saatekiri. Saatekirju väljastatakse E-P 8.00-22.00 (sh riigipühad). Perearsti nõuandetelefonilt saate saatekirja küsida, kui teil on ülemiste hingamisteede haigussümptomid või kui teil on teadaolevast koroonapositiivse analüüsi vastuse saanud inimesega lähikontaktist möödas 10. päeva. Saatekirja koostamiseks peate teadma ning koostajale edastama oma Eesti isikukoodi, nime ja mobiilitelefoninumbri, millele soovite testimiskeskuse teavitussõnumit.
Perearsti nõuandetelefoni teenusejuht Klarika Kallikorm-Rannamets räägib, milliste muredega pöörduda nõuandetelefonile ja kes seal kõnedele vastavad.
Perearsti nõuandetelefoni arst Marju Vanker toob välja seitse terviseprobleemi, millega inimesed kõige sagedamini nõuandetelefonile helistavad ja annab juhised, mida selliste tervisemurede ilmnemisel teha tuleks.
Märtsis alanud koroonapandeemia on pannud inimesi oma tervise pärast rohkem muretsema ning statistika paljastab, et perearsti nõuandetelefonile helistamise arv on hüppeliselt kasvanud. Tänavu on nõuandetelefonile tehtud juba üle 220 000 kõne ning päevas helistatakse nõustajaile keskmiselt 700-800 korda. "Duublis" on külas perearsti nõuandetelefoni teenusejuht Klarika Kallikorm-Rannamets.
1. septembrist saavad COVID-19 riskiriikidest Eestisse naasjad isolatsioonikohustuse lühendamiseks ning tööle naasmiseks lasta end koroonaviiruse suhtes lennujaamas ja sadamas testida. Eesti elanikele on testimine tasuta, välismaalased saavad kohapeal tasuda kaardimaksega.
Pärast eriolukorra lõppu võttis perearsti nõuandetelefon nädalavahetuseti üle koroonatestile suunamise, lisaks pikendavad perearstid nädalavahetuseti hädavajalikke retsepte ning antakse ka isikustatud nõu.
Mõtted anda tervisenõu turvaliselt telefoni teel tekkisid juba kümme aastat tagasi. Klastri ühisarendusest on tänaseks kasvanud perearsti nõuandetelefoni isikustatud konsultatsiooni teenus – nõuandetelefoni arstil on inimese loal võimalik näha helistaja terviseandmeid, et seeläbi täpsemaid soovitusi anda.
Terviseamet poolt 18.06. võetud proovid tuvastasid Peipsi järves ulatusliku sinivetika vohamise.
Lõuna regiooni juhataja Tiia Luhti sõnul võttis Terviseamet sinivetika analüüse kolmes kohas mööda Peipsi järve läänerannikut - Mustvee, Kallaste ja Kolkja randadest. Potentsiaalselt toksiine eritavaid tsüanobakterite (sinivetikate) liike oli seitse kolmest perekonnast, Dolichospermum, Microcystis ja Woronichinia (kõigil puuduvad eestikeelsed nimetused).
Mida sa teed, kui sind tabab ootamatu tervisemure ja sa ei oska hinnata, kui ohtlik olukord on ega tea, mida ette võtta? Kõige lihtsam on teha kiire kõne perearsti nõuandetelefonile 1220 ja siis vastavalt juhistele edasi tegutseda. Kuula saates, millist abi nõuandetelefonilt saab, kes on nõustajad ning mida tähendab isikustatud nõustamine.