Helistamine

Perearsti nõuandetelefon on abiks, kui:

  • te soovite teada, kas teie tervisemure korral on vältimatu pöörduda erakorralise meditsiini osakonda, perearsti poole või saab olukorra lahendada koduste vahenditega
  • terviseprobleem tekib väljaspool tööaega, puhkepäevadel või riiklikel pühadel
  • te viibite väljaspool kodukohta või olete välismaal ega saa oma perearsti poole pöörduda (välismaalt helistades valige +372 634 6630)
  • te soovite informatsiooni Eesti tervishoiusüsteemi korralduse kohta (kuidas elukoha muutumisel perearsti vahetada, millise eriarsti juurde pöörduda, kuidas teha tervisedeklaratsiooni jm)
  • perearsti nõuandetelefon on abiks ka laste- ja hooldusasutustele juhul, kui asutuse tervishoiutöötaja ei ole kättesaadav.
  • kui teie või teie lähedane vajab inglise keelset nõustamist.
     Inglise keelset nõustamist osutatakse iga päev kella 15.00 kuni 17.00.
  • vajate isikustatud konsultatsiooni.
     Alates 2020. aasta jaanuarist saavad inimesed küsida perearsti nõuandetelefonilt isikustatud nõustamist. Et nõuandetelefoni arst saaks täpsemat tervisenõu anda, on inimese loal võimalik tal näha helistaja terviseandmeid nagu näiteks põetud haiguseid, määratud ravimeid  ja tehtud analüüse. Isikustatud nõustamise nõuandev arst edastab kogu nõustamise info digilukku, et ka inimese perearst oleks kursis tema patsiendile muret teinud terviseseisundiga. Isikustatud konsultatsiooni osutatakse esmaspäevast reedeni ajavahemikul 08:00-22:00 ning reedest alates kell 22:00 kuni pühapäevani kell 22:00 ööpäevaringselt. Eeltoodud aegadel on isikustatud konsultatsioon kättesaadav nii eesti kui ka vene keeles.

NB! Enne helistamist:

  • kraadige ennast või abivajajat, et nõustajal oleks lihtsam nõu anda (eriti oluline väikelaste puhul!)
  • võimalusel mõõtke vererõhk ja pulsisagedus ning pange paberile kirja
  • kui tarvitate ravimeid, siis olge vajadusel valmis nõustajale nende kohta infot andma
  • hoidke paber ja pliiats käepärast, et saaksite vajadusel koduse ravi juhised kirja panna

 

KÕNE HIND

Eestist helistamisel:

1220 numbrile helistades kehtib alati kõneteenusenumbri tavatariif ja hind kujuneb vastavalt helistaja telefonioperaatorile (Elisa, Tele2, Telia jt). Hetkeseisuga (14.10.2020) on lühinumbritariif Elisa võrgus 0.30€ kõneminuti kohta, Tele2 võrgus 0.23€ kõneminuti kohta ning Telia võrgus 0.2278€ kõneminuti kohta.

Lauatelefonil +372 634 6630 helistamine on tasuta, kui kõneminutite hulk mahub sinu telefonioperaatori poolt pakutavasse lepingusse.

Välismaalt helistamisel:

Tuleb alati helistada pikal numbril. Kõnehind kujuneb vastavalt telefonioperaatori ja roamingu lepingule.

Täpse kõnehinna info teadasaamiseks pöördu oma telefonioperaatori poole! 

Perearsti nõuandetelefon

  • Lühinumber 1220 või +372 634 6630 (Eestist ja ka välismaalt)
  • Anonüümne nõuande teenus töötab ööpäev läbi, ka nädalavahetustel ja riiklikel pühadel
  • Isikustatud nõuande teenus töötab E-R 8.00 - 22.00 ning nädalavahetustel ööpäevaringselt. 
  • Riiklikel pühadel ning nädalavahetuseti 8.00-17.00 pikendavad nõuandetelefoni arstid ka hädajuhul retsepte.Samuti suunavad vajadusel koroonatestile.