Perearsti nõuandetelefon 1220 alustab 1. jaanuaril kell 8.00 uue teenuse ehk isikustatud nõustamisega, ütles perearsti nõuandetelefoni projektijuht Klarika Kallikorm-Rannamets saates «Patsiendiminutid».
Teenuse kasutamiseks tuleb enne kõne algust end autentida mobiil-ID või Smart-IDga. Isikustatud nõustamine sobib krooniliste tervisehädadega inimesele, sest siis saavad meedikutest nõuandjad toru teises otsas kasutada tema digiloo terviseandmeid, näiteks näha patsiendile välja kirjutatud ravimeid või analüüside tulemusi. «Tekib tervikvaade ja inimesele on parem nõu anda,» lausus Kallikorm-Rannamets. Isikustatud nõustamine töötab kindlatel kellaaegadel – tööpäevadel kella 8–22 ja nädalavahetuseti ööpäevaringselt.
Kallikorm-Rannametsa sõnul ei avane uuel aastal veel kauaoodatud võimalusi - pikendada nõuandeliinil retsepte ja teha digilukku märget patsiendi haigestumisest, mida perearst saaks kasutada töövõimetuslehe alustamiseks neile, kes töötavad pühade ajal-nädalavahetustel ja ummistavad täna EMOsid. «Tulevikus võiks see nii olla küll, kuna igast isikustatud konsultatsioonist jääb märge digilukku maha,» selgitas Kallikorm-Rannamets.
Nõuandetelefonil saab jätkuvalt nõu küsida nii eesti kui vene keeles ka anonüümselt ööpäev läbi ja 365 päeva aastas. Uuest aastast lisandub iga päev kella 15–17-ni ingliskeelse konsultatsiooni võimalus.
Anonüümselt sisse helistades poole kõne pealt isikustatud nõustamisele üle minna ei saa. «Kui inimene valib esmalt anonüümse nõustamise ja kõne käigus selgub, et oleks vaja täpsustada terviseandmeid digiloost, siis tuleb uuesti helistada ja oma tervisemure taas ette kanda. Seega tasuks enne läbi mõelda, kas nõuandja võiks vajada teie digiloo infot ja vastavalt sellele valida kas anonüümne või isikustatud teenus,» selgitas Kallikorm-Rannamets.
Nõustamisteenus on inimesele küll tasuta, aga tihti kulub vestlusele päris palju aega. Tõsisemast terviseprobleemist aru saamiseks on küsimusi palju ja kõned pikad. «Tasub meeles pidada, et lühinumbri 1220 tariif on tavalisest kallim, umbes 30 senti minuti eest. Odavam oleks helistada nõuandetelefoni pikale numbrile 634 6630,» soovitas Kallikorm-Rannamets.